domingo, 15 de enero de 2017

Estar informado (semanal - 14/01/2017)


Ramón Pérez Juste, ha muerto: https://goo.gl/DrVsxi

La revolución que viene en eLearning en 2017 | https://t.co/5t7FTxK4yk

The growth of online learning: How universities must adjust to the new norm | https://t.co/qIod9hHAtb

Universidades: sí, somos diferentes, pero… ¿cuánto afecta esto a nuestro desempeño in... | https://t.co/hSQeOgWxLY

Nuevo Monográfico sobre MOOC (20,1) de RIED (enero, 2017) | https://t.co/j1lzlWyXpp

Perfiles de aprendizaje y trabajo colaborativo en entornos de simulación en 3D | https://t.co/fBCPxYfVLs

Nuevo ebook en abierto: Educación y desarrollo humano | https://t.co/1IB7eW6EvM

Estudiantes y tecnologías. Una visión desde la ‘lente’ de docentes universitarios | https://t.co/8drLBltPPZ

Hacia una universidad líquida: homenaje a Zygmunt Bauman - Universidad, sí | https://t.co/kvPVeajXWL

Perfiles de aprendizaje y trabajo colaborativo en entornos de simulación en 3D | @scoopit via https://t.co/d2L4EDkKAJ

TK Session Resources:Thinking Like a Game Designer | https://t.co/nD8hcgfp00

Keeping Students Safe Online: Stop Being Scared and Be Prepared | https://t.co/9fYR1geIl0

Unir Gamificación y Experiencia de Usuario para mejorar la experiencia docente | https://t.co/BHv2Jhc3bh

9 formas de usar Google Drive en formación online -Infografía- | https://t.co/rmwF9HXO5t

Aprende 2.0 ¿una oportunidad perdida de ciudadanía digital? | Distancia por tiempos | https://t.co/cW6rvSqSR2

Centre for Learning and Performance Technologies | https://t.co/09ZdzgaeBP

eLearning trends and predictions for 2017 | https://t.co/HZpKggLEKV

5 Things to Consider in Gamification Design | https://t.co/qkKPDm3Y8i

Marco Común de Competencia Digital Docente 2017 – INTEF | Blog de INTEF | @scoopit via https://t.co/X3cA5VIpsd

Think Tank to Shark Tank: Universities and the Entrepreneur Economy | https://t.co/7MIHNA1jkQ

Machine learning can transform higher ed, if used correctly | https://t.co/fKdnfpgPmd

Jugar y aprender (17,2) | https://t.co/cuYjYIvv4u

Accesibilidad y MOOC: hacia una perspectiva integral | Rodriguez-Ascaso | RIED.  | https://t.co/mqsSqGss84

Bauman, modernidad líquida y redes sociales (16,1) | https://t.co/xfV9BqR8WJ

Students and technologies. A view from the 'lens' of university teachers | Chiecher | | https://t.co/1UyrbPtcxT

Study of UNED student satisfaction with their university life  | https://t.co/PwCa63hiJV

Criterios de calidad para la valoración y gestión de MOOC | Aguaded | RIED | https://t.co/KZEllCzEyJ

Where does machine learning fit in the education sector? | https://t.co/dgzPfEE2if

Student penchant for gaming can be SEL tool | https://t.co/ylSD4nQ9H3

Philosophy can teach children what Google can’t – and Ireland knows it | Charlotte Bl... | https://t.co/0IHZb3O0HO

Teach students how to handle change, says new Olin dean | https://t.co/fuc1p6N5YY

The 30 Years Rule – Innovation Takes A Lot Longer Than You Think | Digital Tonto | https://t.co/IAda04WbQq

Towards a ‘Positive U’ | https://t.co/g18ewnFrao

El “cuento” de la gamificación - Aika Educación | https://t.co/qxyCx5sPrR

How English Came To Be The Dominant Language In Science Publications | https://t.co/SwbcILviqF

Moving Beyond the Tired Classroom Laptop Debate | Technology and Learning | https://t.co/83irdXFr2U

Study finds women don't get same credit men do for co-authored papers | https://t.co/WdLx1z6UHu

What's on the horizon for K-12 ed tech in 2017? | https://t.co/HQJpWdY7e7

How to Create an eLearning Course in 12 Steps | https://t.co/Omg3pPB950

30 artículos científicos sobre MOOC en RIED | https://t.co/wqMzttL8lk

Arquitectura de un MOOC | https://t.co/4TIHjD3Sd0

Lecciones de diseñadores instruccionales para diseñadores instruccionales | https://t.co/oJoX7SWLMN

Difference between Machine Learning, Data Science, AI, Deep Learning, and Statistics | https://t.co/XP1y0fttZS

Generando nuevos entornos de aprendizaje informal. | https://t.co/3rYhLS9EmD

Hablando de curación de contenidos en Onda Cero | Los Content Curators | https://t.co/U4IQf5I6Pq

Arquitectura MOOC: 2. Interacciones | https://t.co/JnYSCGlrub

MEJORAR EL SISTEMA EDUCATIVO - INED21 | https://t.co/QshTKMjI7H

Using active collaboration in Wikipedia as a learning tool | https://t.co/JWDZNXDTCh

Big Data: Experiencias (académicas) reales . Slideshare #BigDatacanarias | https://t.co/EMT1FaJlwn

THE GREAT OUTDOORS - INED21 | https://t.co/Yv15FgGqCy

Enseñanza-Aprendizaje Virtual | https://t.co/fMMAoGpsJK

How Online Education Can Fix Its Student Retention Problem - The recent growth of onl... | https://t.co/OSekXzA1kV

ESTUDIO DEL MARCO CONCEPTUAL DE  E-LEARNING-INCLUSIVO (diseño de entornos virtuales d... | https://t.co/O6hGszwcrg

MOOC users reach 58 million globally | https://t.co/oh2hwR5bl4

Permanence in Distance Higher Education | https://t.co/QIppGNc23A