sábado, 4 de marzo de 2017

Estar informado (semanal - (04/03/2017)

CUED. ¿Quién está hablando de tu investigación?

CUED. Cooperar es incluir | https://t.co/NqaJlSbqlL

CUED. Realidad Virtual La ‘nueva’ revolución que nos viene: RV+RA (VR+AR) | https://t.co/MV2zEq3H9x

Why You Need to Consider Mobile Learning Now - e-Learning Feeds | https://t.co/04N5GxgOSS

BENEFITS OF E-LEARNING - e-Learning Feeds | https://t.co/ab2nrPyx0X

What Do I Need in an LMS? I’m Looking to Market and Sell eLearning. - e-Learning Feeds | https://t.co/rHRthPsPng

"HackForGood", la nueva edición del hackathon promovido por Telefónica | https://t.co/enK0A9iMs1

Four Lessons on Adaptive Learning From the Frontline: How One Professor Is Improving Student Outcom... | https://t.co/UdDYtahCsD

ResearchGate announces $52m investment | https://t.co/tmPVBz20ps

Vol 18, No 1 (2017). IRRODL | https://t.co/vBJZIKcZwn

¿Es el aprendizaje automático el futuro de la educación? | https://t.co/HTBYheutxA

Which Colleges Might Give You The Best Bang For Your Buck? | https://t.co/BSV82B9cEI

When data science meets social sciences: the benefits of the data revolution are clea... | https://t.co/L2JeKbhhYz

La universidad o el ocaso de la cultura - Universidad, sí | https://t.co/9otGd7qLdn

Los desafíos de la educación del siglo XXI | https://t.co/Q2X4e1lGMV

Does high-impact research come at the expense of quality? An automated analysis of th... | https://t.co/c8XZ0aU1v3

¿Dónde trabajan los mejores profesores? | https://t.co/WTnEFPqfFY

Listening is a 21st-Century Skill | Getting Smart | https://t.co/7Yt2O1BA8O

It's Accessible and Affordable: Immersive Media in Higher Education -- Campus Technology | https://t.co/Ij70dGfQ17

Incubating innovation | https://t.co/d4MFD0f5gV

Which Colleges Might Give You The Best Bang For Your Buck? | https://t.co/UEdhFBMa3E

When data science meets social sciences: the benefits of the data revolution are clea... | https://t.co/ymuy5y292N

El juego y otros principios pedagógicos. Su pervivencia en la educación a distanci... | https://t.co/1DpXLuajkF

Formación en buenas prácticas docentes para la educación virtual | https://t.co/XqjPb2UXxa

How technology is supporting human rights | https://t.co/48DaMEwyfI

Regulación compartida en entornos de aprendizaje colaborativo mediado por ordenado... | https://t.co/ntmmJB8dHU

'MIT Technology Review' presenta las 10 Tecnologías Emergentes de 2017 | https://t.co/uCkScazYm9

Formación en buenas prácticas docentes para la educación virtual | https://t.co/klqlyurYU3

Educación: valor de transformación tecno-social! | https://t.co/XflvGk8afT

La pirámide de Maslow en el mundo digital | https://t.co/4jHVEwV3RV

Metadata is the key to collaboration and a national bibliographic knowledgebase | https://t.co/ZckJShG8I7

Why online learning is becoming more popular amongst youngsters | Online Business School | https://t.co/bxveSYFzex

Gasto en educación por países y por tipo de estudios #infografia #infographic #education | https://t.co/U9TO42nM2p

‘Huge Deal for a Small School’: Online degree programs are the greatest source of revenue | Dista... | https://t.co/7g7SnXQdob

Selecting a Communication System for your Non-Speaking Child | https://t.co/91bh3zoPSB

Cinco herramientas para crear infografías | https://t.co/zjyeMq900f

4 Secrets to Giving Feedback Online | https://t.co/RzbdkQxS4W

Elementos de la Ventana de Word Partes y Pantalla de Word | https://t.co/bm5cFyFKue

Artificial intelligence ‘to revolutionise higher education’ - e-Learning Feeds | https://t.co/91J2m6Irzx

New report bodes well for e-learning - e-Learning Feeds | https://t.co/qCMSPGw4RO

Report: Millions of students reveal surprising online learning trends - e-Learning Feeds | https://t.co/GRRS9pcCpt

L&D Should Support People Like a Sports Team – All Day, Every Day - e-Learning Feeds | https://t.co/ErBwIeRfKA

Nuevas narrativas digitales: ¡explota el potencial multimedia de Internet! | https://t.co/AuaJ91ms6m

Top down implementation of social learning doesn’t work – Modern Workplace Learning M... | https://t.co/B7lLm3QWCj

Marc Prensky Shares His Achievement-Based Vision for Education (suggests accomplishme... | https://t.co/zdzPN818Kh

“La creación de una sociedad del aprendizaje” | https://t.co/stzN9zIby6

Cita con la UNED: la vanguardia tecnológica al servicio de la formación universitaria... | https://t.co/lTpxvZqI5s

Rúbricas, lupas para la evaluación: ¿qué deben tener? | https://t.co/d9AZjayah7

Permanência na Educação Superior a distância | Kohls dos Santos | https://t.co/GvbTnwlnSY

¿Existe correlación entre el aumento de la cooperación entre científicos gracias a i... | https://t.co/BuVw74iwSp

Report: Millions of students reveal surprising online learning trends - eCampus News | https://t.co/mPJqoZHQJ3

Los MOOC están muy vivos. Respuestas a algunas preguntas | García Aretio | https://t.co/kMRJyseSJD

Perceptions of tutors and students on affectivity and conflict mediation in an e lear... | https://t.co/zLyp5XfT8Q

Percepciones de los estudiantes universitarios sobre las plataformas de formación. Es... | https://t.co/ISR27iH1p1

As dimensões da avaliação em cursos online: reflexões e importância | https://t.co/die5x91OwS

¿Cuál es la principal diferencia entre el paradigma docente y el de aprendizaje? | https://t.co/EjeTxQTLQA

Creative Coding and Intercultural Projects in Higher Education: a Case Study in Three... | https://t.co/NNI49ABDr2

Evolución y estado actual del e-learning en la Formación Profesional española | Garci... | https://t.co/9ZUg29MpSq

Biblioteca do Século XXI: desafios e perspectivas | https://t.co/TzUT8s8scj

La Inteligencia Creativa (Capítulo REDES 217) | https://t.co/RdPhNJ5YcX

Universidades globais, combatendo o risco do isolacionismo | https://t.co/EMzkN8OdQD

Tesla will begin selling its solar roof this year — here's everything you need ... | https://t.co/W5mHsnR5X3

How the cloud is getting smarter | https://t.co/gb5vxo8uFp

4 Ways Gamification Makes Training More Effective - eLearning Industry | https://t.co/K9Jp25WzVh