domingo, 19 de junio de 2016

Estar informado (semanal - 18/06/2016)

Investigación: 101 Innovations in Scholarly Communication – https://t.co/4UMtylbq9U

El libro científico : descubrimiento, evaluación y acceso |https://t.co/LGqS4a58aT

Data on student engagement with an LMS is a key to predicting retention | https://t.co/upf4hMnW5d

Profesor 3.0: ¿Qué impulsa a innovar en docencia a los profesores universitarios? el ejemplo de la ... | https://t.co/4vV9cOiILu

5 Social Learning Myths impressively debunked! |https://t.co/MMwoG2VVkZ

Basilé: La paradoja de Simpson | https://t.co/HjJpydK4vv

How To Design eLearning For The “Pragmatic Learner” - eLearning Industry | https://t.co/gRT4ZNfvVM

How can universities uphold values in international partnerships? |https://t.co/Eq62Nie43f

5 ventajas y 5 desventajas del mLearning |https://t.co/vAA4mGLXnq

eLearning: Interactive vs. Engaging | https://t.co/24YU3qCEmi

B-learning: Recursos y estrategias para necesidades educativas especiales - Rafael Sánchez Montoya | https://t.co/i888v4tRHX

Teaching and Learning; brothers from different mothers - https://t.co/KYaIaF8mdF

Formación del Profesorado Principiante-Induction Program of Novice... |https://t.co/O8lHZXpHIW

9 instructional design principles for building an eLearning course |https://t.co/wWrqOhabQm

Do You Have a Mobile Learning Strategy? | LearnDash |https://t.co/DmdlBcLzui

Free Technology for Teachers: 300+ Ed Tech Tools Tutorials |https://t.co/E5UCDKtYkC

RIED, Vol. 19(2) - Sobre Juegos digitales y Gamificación:  http://bit.ly/1YsXXTJ 

Making Soft Skills More Concrete In eLearning - https://t.co/D9pJIBPXE9

M-LEARNING. POSIBILIDADES EDUCATIVAS DE WHATSAPP |https://t.co/zsoD5Qlj7h

Distance Learning Tips for The Remote Worker - https://t.co/RhwPeaDmZk

Keeping MOOCs open—platforms vs. protocols |https://t.co/gGpvjkHI0z

Digital Technology Innovations in Education in Remote First Nations | https://t.co/31V2rUWCfH

Juegos digitales y gamificación aplicados a la educ... | https://t.co/pROzmG6wbf

Good Tools for Learning to Type - Best of 2015-16 School Year | https://t.co/6kmx3ReJay 

Que sera l'Université en 2035 ? Comment la préparer ensemble...| https://t.co/EetDoivYqK

Mapping Research Trends from 35 years of Publications in Distance Education | http://Distance-Educator.com  |https://t.co/eeBNZLmv5P

Understand These 10 Principles of Good Design Before You Start Your Next eLearning Project | https://t.co/eH0VYJrH3t

Balance final del NOOC: Medidas y actuaciones frente al ciberacoso (1ªedición,2016) #RespetoEnRed |... |https://t.co/7TpJeDKffq

20 Excellent Education & EdTech Books for Your Essential Summer Reading List |https://t.co/QBmy1HR2Hd

Digital Literary Studies Vol 1, Nº 1 (2016) | https://t.co/bR00UIRUSR

Moving to a Best Practice Digital Instruction Model (& the Solution we Choose) — Emerging Education... | https://t.co/MTmQB1Wmot

El reto del Aprendizaje Basado en Retos. AF:  http://bit.ly/28DdZyW 

Presentación. Juegos digitales y gamificación aplicados en el ámbito de la educación | Contreras Es... | https://t.co/HO2hfuxPQ2

Revisión comparativa de iniciativas nacionales de aprendizaje móvil en América Latina: el caso de l... | https://t.co/99VbHcj2PM

Check out which devices and browsers your users are using through the Device Analytics plugin #Mood... |https://t.co/3bYC6WFKRK

Las TIC en 10 claves – Habitaciones de cristal |https://t.co/AyIP2Gd2Q0

El juego y otros principios pedagógicos. Su pervivencia en la educación a distancia y virtual | https://t.co/17Frix1oFv

Tu escuela ideal requiere del mejor software |https://t.co/ypwEQPFN7S

EU Open Science Agenda – rethinking incentives |https://t.co/DoHPLcUElv

SJR Visualization Tools | @scoopit

CUED: Mi respuesta a Laudatio Honoris Causa UNIVIM |https://t.co/4HDabZd7id

Research Tools: Twitter As a Tool for Sharing Your Research | AJE American Journal Experts | https://t.co/GY2tmptnz7

SCImago Journal and Country Rank publica sus rankings (2015) y cambia -también- su interfaz de acce... | https://t.co/Gvn0d04Jkh

Leer, el truco está en leer - Universidad, sí | https://t.co/OtPXylrroh

Mi respuesta a Laudatio Honoris Causa UNIVIM:  http://bit.ly/1XTyK6g 

El aprendizaje fingido: una propuesta diferente para evaluar el curso que acaba - El blog de Salvaroj | https://t.co/J5JXHCDSfv

Dando forma a Internet: historia y futuro" | Internet Society | https://t.co/6td0W31s7E

Competencies and Learning Objectives | https://t.co/ZvOzuDBxqF

Manual AAUP sobre las mejores prácticas en la revisión por pares |https://t.co/s8lublVA2d

CUED: La escuela anacrónica | https://t.co/02nTrr08VG

The next big hack – university education – Derek Keats: Blog |https://t.co/EPJy0BQiTP

How to Measure the Value of Your Content: Three Sets of Metrics |https://t.co/V5PGawWEL0

El juego y otros principios pedagógicos. Su pervivencia en la educación a distancia y virtual | https://t.co/iEL217A0LT

Pedagógicamente, ¿cambia algo Internet? | https://t.co/sGREwaOVFG

Aulas del futuro: "La tecnología sola no resulta suficiente" |https://t.co/ld4zyhv3nX

How Ten Key Developments Are Shaping The Future Of Technology-Enabled Learning | teachonline.ca |https://t.co/ihduHlgRKp

Gamification Taxonomy | https://t.co/iIjjZgx9k1

New Trends in Online Learning ~ Stephen Downes |https://t.co/aSE2w6OV1v

Current Issues in Emerging eLearning | https://t.co/ApVzq4998a

What Does Great Teaching Look Like, Exactly? |https://t.co/m21uhZU7Sz

Evaluating Project-Based Learning | https://t.co/Agd79sLe9e

LO QUE NOS DICEN LOS PREMIOS NOBEL SOBRE EDUCACIÓN - INED21 | https://t.co/qdUqyfcMDt

Study in Spain | https://t.co/SQZ3KYAj6u

LA EDUCACIÓN EN LA ENCRUCIJADA - INED21 |https://t.co/n6DNQI0oGe

Educational Technology and Mobile Learning: Here Is How to Use PowerPoint to Create Educational Inf... | https://t.co/6HhRLBELIf

CUED: Estar informado (semanal - 11/06/2016) |https://t.co/vMxwCfMM6q

Inteligencia artificial aplicada a todo | https://t.co/AkYmmuqpp1